Tuesday, January 22, 2013

Rahsia anak no 2..

Jumpa ni kt facebook..
mcm betul je fit aku punya pe'el..
dannnnn juga pe'el Safiya..

Rahsia Anak Ke-2

1) ANAK MANJA EMAK
sebab apa-apa pun mesti dia akan diutamakan oleh ibu
[i dun think so. mak aku xmanjakn aku. n aku pun xmanjakn safiya. sama rata je rasanya]

2) ANAK DEGIL
anak kedua dikatakan lebih degil, keras kepala dan tidak mendengar kata. semua dia aje yg betul. dlm ramai-ramai adik beradik dia aje yg KETEGAQ. kemahuan dia kuat. kalau buat sesuatu sungguh-sungguh. kalau tak nak tu, tak nak lah jawabnya, boleh dipujuk tapi selalunya tak berapa jalan.

3) TAK PANDAI PUJUK
memang anak no 2 ni tak pandai pujuk makwe or pakwe dia.
[bahahahaha. mmg betul pun. ko nk merajuk? silakan.. aku no hal buat donno je]

4) BERCINTA
dia kalau bercinta, sangat setia. Sanggup berkorban

5) HITAM/PUTIH
apa yg dikatakan semua dipegang. Kalau hitam, hitamlah kalau putih, putihlah. Degil tak boleh toleransi
[err hover ok. boleh toleransi kalu kena gayanya]

6) HATI
anak no 2 ni juga nampak aje keras, tp hati dia lembut. SATU lagi pe'el dia, dia tak boleh ditegur

7) BERDIKARI
Very independent. memang betul. tp kalau terlebih independent pun payah. mudah bergaul. very take care.
[berdikari tu mmg.. untung laki ahkak dpt bini berdikari. kui3]

8) ARAHAN
anak no 2 ni juga dia payah nk terima arahan. dia lebih suka buat hal sendirik pende kata tak boleh kerja dgn org.
[i dun agree with this. aku ok je kerja dgn org. boss sayang aku lg tau kui3]

9) PEMAAF DAN CARING
tidak dinafikan anak no 2 ni pun pemaaf dan caring. Tapi awas jgn bg dorg marah kalu dorg marah faham sajalah

10) PAKAIAN
nak semua up to date. nak semua kemas.
[errr sikit2 kot. tp up to date xsemestinya mahal. I dont wear designer clothes/bags/shoes. anything above 1k is expensive in the name of fashion for me]