Wednesday, January 16, 2013

cricket sound

ada dlm salah satu joke boboi dlm maharaja lawak mega buat aku sengih sorg..
masa afdlin ckp "org lelaki xberbual dgn isteri bila dh kawin"..

byk sgt aku dgr kwn2 komplen asben dh xsuka berbual lepas dh kawin..
xmcm masa bercinta..
well, they are not alone of course!!!
sbb aku pun sama daa...
masa bercinta kemain borak xhingat dunia.. bill telefon melambung2..
bergayut siang malam.. 
dh kawin tukar 360..

kalu ko baca psychologytoday, ada tertulis..
"unwillingness to communicate is mainly a male behavior"
haha

aku n asben masih bercakap mcm biasa..  he still the same person i cry with and LAUGH at!
borak, joking of course ada..
tetapi.. he will "talk" when he feels like "talking"..

here's to recap what happen last sunday.
Ahad tu, sarapan n lunch aku masak. tp lepas lunch je lauk semua dh abis.
nk kena masak lain pulak utk dinner.. 

ptg tu gosok baju 4 beranak utk seminggu sekaligus plus buat keje itu ini dh penat btl rasanya..
maka dinner tu aku dh malas nk masak, aku ckp jom makan mee udang.
(mee udang kt satu kedai kt umah kitorg tu mmg sedap!!!)

dia ckp OK.. tp u belanja.
mls masak punya pasal aku pun ckp "ok i belanja"..

target nk keluar lepas maghrib. 
so masa nk solat maghrib tu aku tgk dia ni mundar mandir dlm bilik mcm cari sesuatu..

being a concern wife maka aku pun bertanya
"papa cari apa?"

*cricket sound*
[u see.. it's like talking to a wall!]

concern wife hats still on.. so...

aku : "papa cari apa ni?"
asben : "CARI MOTOR"..

dlm hati aku wadehel la kan.. aku tanya elok2 ko jwb cari moto. kejadah apa cari moto dlm bilik. giler annoying jawapan. masa bercinta xde la pulak loya buruk mcm gini kan.. cuba masa bercinta tu loyar buruk mcm gini.. konfem dh lama gua cari lain... eceh!
kalu masa bercinta konfem blm abis satu ayat sure dh ada jawapan dr pihak lelaki kan..
cengkerik pun xsempat nk berbunyi..

aku : "mama tanya elok2 pa. fine.. lepas ni jgn bercakap langsung smpi bila2"

lepas tu terus masuk keta anak beranak n terus pg ke kedai mee udang.. 
sekali smpi2 je tutup pulak..

asben : "tutupla mama. nk makan kt mana ni?"

*cricket sound*

xkuasa aku nk menjawab. it's payback time remember. 
aku tggu je dia tanya sekali lg.. sbb kalu dia tanya sekali lg aku nk jawab "makan kt kedai motor"..
tp sbb dia cerdik sikit dr aku, dia xtanya 2x..

dia nk cover line, buat2 tanya farris makan kt mamak ok ke. ada roti canai..
tp ekceli end up makan kt kedai lain, bukan mamak.
masa makan pun aku mls nk bercakap..
dia tau aku tgh marah, last2 dia g setel sendiri bill..

bagus.. jimat duit aku..
menyesal aku xorder lauk penuh meja =P