Wednesday, December 19, 2012

habit..

aku ada satu perangai..
xsuka simpan syiling dlm wallet.
maka hampir setiap mlm, korek2 duit kecik baik syiling atau RM1 simpan dlm tabung..
lg satu perangai aku.. suka simpan segala menda dlm poket seluar..

smlm balik rumah korek2 poket, bawak kuar segenggam duit RM1
dan duit2 syiling..
terus masuk tabung. xcek dah dlm wallet ada duit kecik ke tidak.. 
aku suka simpan duit dlm tabung.. habit dr kecik. masa kecik aku simpan duit dlm tabung smpi ujung taun blh kuar duit tu buat byr yuran sekolah utk taun berikutnya hokeh.
giler terpuji perangai.. 

*insert muka poyo here*

pg td cam biasa dr opis incik suami naik monorel.
korek2 henbag cari kad myrapidkl xjupe..
konfem letak dlm suar yg pakai semalam
(another bad habit)

bukak wallet sumer duit RM50.
konfem xblh beli tiket kt mesin..
korek syiling dlm poket slingbag.. dpt 70sen.
tiket RM 1.60..

pg kaunter mintak beli tiket myrapidKL..
harga standard RM12, stored value RM10.
hulur duit RM50, sekali pempuan kt kaunter ckp dorg xde duit kecik.
siot toll..

giler gelabah. ingat nk call asben suruh anta duit singgit. 
sekali nmpk sorg budak tgh beli tiket. 
tanya ada duit tukar RM50 tak. dia jwb xde.
dia suruh tukar kt kaunter. 
aku pun jawab kaunter xde duit kecik.
dia tanya nk g mana? aku jawab raja chulan.
trus budak tu nk belikn aku tiket.
baik ati btl..

aku pun ckp akk xcukup singgit dik.
adik tu pun hulur kt aku singgit n ckp nah kak amik lah.
aku pun jwb la tima kasih n beli la tiket..

pastu masa nk tggu monorel aku berdiri sebelah dia n tanya everyday naik monorel kt sini ke
dia jawah ya sbb tggl dkt2 situ je. keje kt pavillion
aku ckp esok akk bayar ye dik..
dia ckp xpayah..

oh baik btl adik ni. 
mudah2an Allah murahkan rezeki adik tu..
esok kalu jupe wajib bayar adik tu balik..
kalu jupe kt pavi, wajib ajak adik tu g makan.. 

moral of the story : sila simpan duit kecik dlm wallet utk masa2 kecemasan.
n lepas pakai kad myrapidkl jgn la tggl dlm poket seluar.. letak la balik dlm beg..