Monday, July 4, 2011

Oh kome.. deghoyan udoh luroh!

Adik dh balik kampung arini. Selepas train maid seminggu. Xtau la kelam kabut ke tidak maid tu arini.. Hrp2 dia ok. Aku cuma pesan apa2 uruskn anak2 dulu.. Lain2 kemudian blh..

So far rajin.. tpnya slow sgt! Bendul pun bendul. Sumer menda nk kena ajar 3,4 kali. Kalu ckp apa2 sumer dia ckp "iyer" tp sbnrnya dia xtau, dia xpaham pun. Letih la sikit nk mengajarnya.. Mcm arini, 1st time nk masak roti canai segera utk anak2.. mlm td dh pesan, bangun pg, thaw dulu dlm 15mins sebelum goreng dgn minyak sikit. Kul 6 aku bangun cek dia dulu. Rupanya2 dh prepare nk goreng. Padahal bru kuar peti sejuk. Aku soh dia thaw dulu, kul 7 bru goreng. Sib baik smpt dihalang oleh madam soy.. kalu tak, konfem anak2 makan roti canai keras kejung pagi ni.. 
Sabo ajelah aku.. aku kena bangun awal cek keje dia. Phewww!!!

Smlm Farris ckp nk bwk bekal roti canai pg skool. Smlm bibik blh tanya aku, "roti nya dibungkus dgn surat khabar ya?".. aku ckp kt dia agak2 lah.. bubuh lah dlm bekas plastik, dlm tupperware. Dia pg dapur n tunjuk kt aku plastik yg aku bungkus ikan n tanya letak dlm ini ke? *urut dada*

aku pg dapur bukak kabinet n tunjuk segala bekas kosong suruh isi lah roti tu dlm mana2 bekas tu. Adoii sabar ajelah aku. Semoga Allah bg aku kesabaran yg lebih. Almaklumlah kalu dh namanya peknen, ada masa2nya emosi cam xberapa nk stable sikit, esp bila dh penat terlampau. ni pun aku syukur sib baik la peknen yg ni aku xsewel cam peknenkn safiya. Masa peknenkn safiya, masyaallah.. mcm org giler, kejap mood bagus nk mampus, kejap lg cam perempuan meroyan..

kdg2 aku nk gelak tgk bibik aku ni.. kdg2 nk marah pun ada. xdapat aku bygkn kalu anak aku pg sekolah bwk bekal dlm suratkhabar. zaman aku g sekolah taun 80an, mak bapak aku susah jugak time tu. Tp mak aku pun bungkus makanan aku dlm bekas, bukan suratkhabar.

maid aku yg lari dulu pun ada gak buat menda2 kelakar ni. yg kelakar sekali, aku pesan baju sekolah farris cuci tangan (sbb kotor), baju2 lain masuk mesin. Dia cuci kain pakai mesin, pandai pakai detergent..
Bila tang cuci baju sekolah farris, dia blh basuh pakai axion, bukan pakai detergent! Tu pun sbb aku tanya dia apsal axion ni ada kesan cam org korek dgn jari? dgn selambanya dia jawab "ohhh.. saya ambik sikiittttt... dibikin cuci baju sekolah abang".. Konfiden siott dia jawab! heart attack kalu? Sangat! Tp sbnrnya dorg ni IQ xberapa nk tggi, tu psl mcm2 hal.. kita lah kena sabar.. bak kata incik asben, kalu IQ dia bagus, xkn dia nk jd maid.. betulla jugak kan..

back to cerita adik aku dh balik kampung...
Smpi2 adik kt kampung td, dia sms.. katanya mak pesan soh balik bila2 free.. Sebab katanya...



DURIAN dh gugur! baru semalam setat gugur. huhu... kalu balik this week buah salak pun ada. kalu next week salak dh xder. huwaaaaaa! bestnya.. tp xtau la bila nk blk. this week ada program. Next week free. Next next weekend family day incik asben kt PD..

Tapi apa2 pun.. bukan durian yg menjadi idaman kalbu aku sekarang....

tetapi yg ini...

masih tidak dapat..
alangkah bestnya kalau buat goreng rangup2 n makan panas2...


Huwarrrghhhhh mana nk cari cempedak ni??? nk yg isi tebal n kaler oren!!! bukan kuning..


sian anak aku.. mau kuar esok air liur meleleh....

First time peknen pastu mengidam tapi xdapat..
*tetiba emo*