Tuesday, July 12, 2011

Apa nak buat??

Arini terjadi kekecohan aka gossip..
kisah anak dara baru putus cinta close dgn suami org..

Si anak daranya cantik manis orgnya. Selim melim.
Si suami org tu pulak, mmg xnmpk sgt mcm dh bergelar suami org, bapak kpd seorang anak. kategori nsem lah jugak wpun pendek. sgt lah pemalu kalu bercakap dgn org.. sekali kantoi daaaaaaa.. blh pulak keluar berdua2an dgn si awek td di waktu makan tghari.. bukan sekali dua kantoi tp dh byk kali.. mesra gitu. Lelaki ni long distance love dgn si isterinya.. weekend asben.. entah la..  adil ke kalu nk digunakan alasan 'berjauhan' tu sbgi tiket nk pasang awek?? salah isteri ke kalu terpaksa berjauhan sbb mencari rezeki yg halal?

Sumer org segan nk tegur. Aku sendiri pun xtau si awek ni tau ke tidak si mamat tu dh kawin n punya anak seorang.. tp logik akallah, kalu dh namanya satu opis, xkn lah xleh tanya org korek2 rahsia..

Budak2 ni suruh aku bgtau awek tu yg si lelaki tu statusnya suami org.. tp aku sendiri rasa xsedap nk sibuk2 hal org.. kang dok jaga tepi kain orang, tepi kain sendirik pulak terkoyak mcmana cerita tu?

ada gak kitorg mntk org yg rapat dgn si awek itu utk bertanya.. tp tuan empunya badan pun takut nk bertanya.. ada sorg budak lelaki ni pulak cakap "biarlah kalu dia kawin lg satu pun. sian dia bini dia jauh".. pergh biar betik dik non! Org lelaki eh.. senang aje yg dia cakap.. mcm ler dosa isteri bila terpaksa berjauhan. xder isteri dlm dunia ni xnk duduk sebumbung dgn laki ok.. yg xdpt dok sebumbung tu sbb terpaksa.. tuntutan hidup..

Personally, aku sgt upset. aku membayangkn kalau lah aku ditempat isterinya..

bersusah payah mengandung, bertarung nyawa melahirkn anak, membesarkn anak.. tup2 suami tercinta bermain kayu tiga.. sedih nya lah hati.. (tetiba terbayangkan betapa murahnya nilai kasih sayang seorang suami ye... )

aku rasa aku mmg xmampu ler nk bertanya apatah lagi memberi nasihat kepada awek itu.. apa yg aku blh buat, menegur dgn selemah2 iman.. yakni berdoa dlm hati semoga Allah cpt2 bg kesedaran kt lelaki dan wanita ini apa yg dorg buat tu xelok.. and semoga Allah pelihara rumahtangga si polan itu.. tu aje..

Kalu korg, apa korg nk buat??? aku pun serba salah daaa. I feel sorry for the wife. And I feel sorry for the anak..

* kalu zmn dulu, org dh tua2, anak2 dh besar yg buat hal. zaman skrg ni, org muda2 yg buat hal. ada yg baru setaun dua kawin, ada pulak yg umur pun blm masuk 30... heran sungguh... yg anak dara pun.. xpikir panjang langsung bila nk berkawan.. hummmmm.... :(
(dan aku berdoa, kalau kena lah kt aku, jgn lah smpi aku xtau.. jgn la smpi aku kena tipu idup2... phewwww)