Monday, February 7, 2011

bila servis macam hampeh!

semalam hari yg xberapa nk best utk aku. lunch time dh ler sejam aje.. aku bergegas le pg ***bank. nk buat kad ATM. kad ATM aku dh lama hilang.. tp sebab aku xberapa pakai akaun ***bank aku tu, maka aku ignore ajelah. recently, aku pakai balik akaun ***bank aku tu utk buat Standing Instruction bayar study loan aku dgn MARA so utk memudahkn aku cek dh byr kt mara ke tidak, dh tentu senang kalu aku ada online banking dan kad ATM bukan?? maka kesanalah aku semalam..

tggu turn smpi sejam! sekali smpi turn aku, minah tu cek punya cek sekali dia ckp dia xleh bg aku replacement kad sbb akaun aku dh dormant (no transaction for 1yr trus tagged as dormant). dia suruh aku pg home branch kt PJ utk releasekn tagging dormant. aku ckp ler kt dia opis aku kt sini, nk ke PJ tu hassle la.. dia suruh aku call PJ branch tanya kot2 dorg blh release tangging melalui telefon aje. aku nk aje suruh dia yg call kan, tp aku toleh belakang, aku tgk panjang lg beratur.. sbb aku baik ati, aku pun blah laa n decide nk call PJ branch bila smpi kt opis.

OTW blk opis, aku singgah tapau mee rebus. tu aje yg cpt sbb aku dh lmbt gilos masuk opis. smpi opis, makan dulu pastu aku call PJ branch. sekali aku bgtau aje masalah aku n branch yg aku pg tu xleh buat etc etc.. mengucap pjg staff kt branch PJ n dia ckp actually kt mana2 branch blh remove tagging. xyah nk pg home branch pun. pastu dia ckp manalah dorg blh remove tagging melalui telefon. musti customer kena present in person. logik akal lah kan. pastu dia pun ckp dgn aku pg balik kt branch tu n bgtau staff kt sana utk call dia kalu xtahu..

aku pun curi2 lari ke branch yg aku mula2 td pg. smpi sana aku ckp ler yg PJ branch ckp mana2 branch blh buat. wah dorg setat membebel ckp xleh buat lah apa lah.. aku duduk kt situ cam org bodoh sbb officer kt situ soh aku tggu jap dia nk siapkn keje lain dulu. pastu baru la dia call staff kt PJ branch. blh pulak dorg bertekak dlm phone.. yadayadayada.. selepas berapa ketika barulah dorg cuba buat utk aku.. n guess what? mmg blh.. apa kes tu tu bila ko keja front row, hadap customer ari2, operation wise + what your system can do pun kau tak tau? biar betik????

pastu staff tu termasukla office dia xhenti2 ckp "oh elok jugak jd mcm ni, at least kita tahulah sbnrnya mmg blh".. pergh berdesing telinga aku...korg xpikir ke masa yg aku dh tuang semata2 nk pg mari ke branch korg semata2 kerana ketidak efisyenan korg??? pergh hangin beb! tp aku xder la nk maki org xpasal2 sbb bg aku kalu kita maki org silap aribulan, yg nmpk buruk bukan bukan org yg kena maki tp diri kita sendiri... so aku senyap jerlah tp aku rasa sapa2 yg tgk muka aku smlm sure tau angin monsun timur laut dh hampir merasuk tubuh badan aku..

Sib baik la aku ni blh sabar lg..tp cuba ko dpt customer lain fussy, tau lah korg langit tggi rendah. ada yg kena maki.. pas selesai sumer urusan, sebelum aku blah balik, budak tu ada ckp sorry, officer dia pun ckp sorry. aku just ckp it's ok.. yelah org dh mintak maaf ko nk ckp apa lg kan.. tp sebenarnya jauh disudut hati, aku sgt bengang lg upset!

Arini aku call home branch kt PJ, dorg ckp dorg xterima borang aku nk wat SI dr branch yg aku pegi ni. maka SI aku xlepas.. so bulan ni aku still byr manual kt MARA. punya lah xeffective branch yg aku pg ni. Form ni aku dh submit 10hb Jan lg.. smpi skrg home branch xterima2.. pergh lg sekali aku terkesima.. Apa kena dgn branch yg dkt dgn opis aku ni (xder la dkt sgt dlm 5 min jln kaki laa). Smlm akaun dormant xleh remove tagging, arini form SI home branch xpernah terima.. garu kepala aku!

Aku rasa elok lah kalu aku pg tanya cimb laks kot2 ada serbis buat SI ke MARA.. kalu ada, aku buat aje dgn CIMB.. actually ni bkn 1st time aku ada bad experience dgn ***bank. aku rasa udah2 ler tu.. kalu ada pilihan lain, you will be my last choice :P !!!


kepada bank tersebut, blh lah train staff korg btl2 sikit???