Sunday, September 5, 2010

Kalah Perang..

ye kami kalah perang.. perang dgn Safiya setiap pagi yang mengarok n mengamok sebelum ke nursery.. akhirnya.. setelah sebulan berhisteria, saya juga boifren tercinta sepakat yg kitorg kena amik gak maid.. sbb safiya ni dr lahir aje dh dijaga oleh bibik yg terlebih sayang budak.. so dia sgt pampered sbb ada org layan. tmbh pulak saya n asben kalu di rumah mmg tumpukan sepenuh perhatian layan anak2.. so dia sgt lah spoil. saya mention safiya saje sbb farris sebelum ada maid pernah dok rumah org n dok nursery so dia ok aje kt nursery, yg masalahnya adik dia..

so now kitorg dh meng"order" maid dr indon.. xtau la bila sampai tu. harapnya by Oct dia dh dpt masuk. menurut kata agen tu, maid ni umurnya yg sbnr dh lebih 40.. tp masih blh buat kerja. actually saya prefer yg age range 30-40. tp since yg ni ajelah yg paling cpt, kitorg redha ajelah.. dan juga tawakkal.. mudah2an dia ok..

saya xkisah sgt kalu bab keje rumah dia sgt kureng.. saya cuma harap maid baru tu nnt suka budak2 n berperangai elok.. xbyk ckp n jenis yg moral tinggi. tu aje permintaan saya.. hrp2 Allah perknenankan..

baru ingat nk jimat2 duit xyah amik maid. tp nmpk gayanya kena jugak kitorg.. kdg2 kalu pikir hal duit blh jd sakit kepala. sumer menda dlm dunia ni perlukn pengorbanan dr segi duit n masa.. redha ajelah ye dak.. huhu.. apa2 hal pun bila biodata maid tu smpi nnt saya akan hapdet lg disini...

saya ni sbrnya sgt byk perancangan utk taun dpn.. skrg kena revamp lg.. sbb kena ikut bajet.. tp apa2 hal pun, perancangan saya yg paling besar adalah nk reducekan hutang piutang.. saya nk jd org yg hidup dlm credit card. saya sudah apply MBf cards utk buat balance transfer.. yeaaaa kpd anda2 yg nak buat balance transfer, pilihlah MBf Cards yg bg 12months free interest. yabedabedu.... sapa nk apply, bules contact saya hehehe..